REJESTRACJA SMS-EM
Osoby, które chcą się zapisać do danego etapu szczepień, mogą to zrobić, wysyłając SMS pod specjalny numer – poinformowała Kancelaria Przewodniczącego Rady Ministrów. Nowy sposób rejestracji na szczepienie został przedstawiony podczas konferencji prasowej w dniu 22 stycznia 2021 r. Osoba, która chce się zapisać do danego etapu szczepień, może wysłać wiadomość SMS o treści SZCZEPIMYSIE pod numer 664 908 556.
Jak zarejestrować się poprzez SMS?
Wyślij SMS na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie. System pokieruje Cię krok po kroku: najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego. System zaproponuje Ci najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty.
Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS, oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.
Sprawdź: szczegóły dotyczące rejestracji przez SMS: https://www.gov.pl/web/szczepimysie/zarejestruj-sie-na-szczepienie-przez-sms
Jak zarejestrować się poprzez SMS?
Z jednego numeru telefonu możesz zarejestrować tylko trzy osoby.
Wyślij SMS-a o treści SzczepimySie na numer 664 908 556
Powinieneś otrzymać SMS-a zwrotnego, w którym zostaniesz poproszony o numer PESEL
Wpisz swój numer PESEL i odeślij SMS-a
Zostaniesz poproszony o Twój kod pocztowy. Dzięki temu, zaproponujemy Ci najbliższy termin szczepienia w miejscu, w którym mieszkasz.
Wpisz kod pocztowy w formacie: 00222 lub 00-222
Otrzymasz informację o:
najbliższym możliwym terminie szczepienia,
adresie placówki, w której to szczepienie ma być wykonane,
a także godzinie szczepienia.
7. Jeśli akceptujesz termin i miejsce, odpowiedź na tę wiadomość TAK.
8. Jeżeli odpowiedziałeś TAK, otrzymasz wiadomość, że wizyta została umówiona. Dostaniesz SMS z przypomnieniem na dobę przed szczepieniem. W celu zmiany terminu szczepienia zadzwoń pod numer 989.
9. Jeśli termin i lokalizacja Ci nie odpowiada, odpowiedz NIE. PAMIĘTAJ! Brak odpowiedzi w czasie 5 minut przerwie proces rejestracji!
10. Jeżeli odpowiedziałeś NIE, otrzymasz SMS-a z propozycją nowego terminu, godziny oraz lokalizacji.
UWAGA! Jeżeli się pomylisz i wpiszesz błędny numer PESEL lub kod pocztowy, dostaniesz SMS-a z prośbą o poprawne wprowadzenie danych.
Z kolei każdy senior, który zadzwoni pod numer 989 i usłyszy, że w jego miejscowości nie ma już terminów, może zostawić swoje dane. Kiedy będą kolejne szczepionki, konsultant z infolinii sam do niego zadzwoni i zaproponuje kolejny termin.
Pacjenci cały czas mogą rejestrować się za pośrednictwem darmowej, całodobowej infolinii 989. Można też zrobić to za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta czy osobiście w punkcie szczepień odpowiednim dla miejsca zamieszkania.
Aby dokonać rejestracji, potrzebne są numer PESEL i numer telefonu komórkowego, na który wysyłany jest termin szczepienia.